Novinky - 22.07.2016 10:20

Nový marketingový manažér Dukly Andrej Laco o svojich plánoch

Huste.tv Autor: Huste.tv | Zdroj: hkdukla
V dnešnej dobe nie je jednoduché zastávať vedúce pozície v žiadnom odbore, šport nevynímajúc. S prihliadnutím na minulosť trenčianskeho hokeja a jeho klubu, na základe čoho ste sa rozhodli zhostiť tejto funkcie a aké sú Vaše plány na uvedenom poste?
„Plne súhlasím, podujal som sa na neľahkú úlohu, ktorej sa však budem snažiť zhostiť čo najpozitívnejšie aj napriek tomu, že spoločnosť je priam prešpikovaná pesimizmom vychádzajúcim z nie práve najlepšej mienky o HK Dukla Trenčín. Rád by som však spravil hrubú čiaru za minulosťou, ktorú už nemôžeme zmeniť, len si z nej zobrať ponaučenie, a opravovať ju našimi nasledujúcimi činmi zameranými do budúcnosti. Pevne verím, že priestor, ktorý som dostal, budem mať možnosť využiť naplno pre zefektívnenie fungovania klubu prostredníctvom marketingových aktivít, ktoré prilákajú na štadión širokú verejnosť.“
Vo funkcii externého marketingového manažéra ste len niekoľko týždňov, takže správna dávka nadšenia a entuziazmu vám zatiaľ nechýba, no neobávate sa, že časom Vaša úvodná oduševnenosť upadne?
„Nakoľko som bol doteraz nestranný, čo považujem za svoju výhodu, ktorá mi umožňuje mať iný pohľad na vec, postupne objavujem akési pesimistické nastavenie celej spoločnosti, vychádzajúce akoby z istej elity šíriacej tento virózny stav do všetkých vrstiev. Toto však nie je vzor, z ktorého by sme si mali brať príklad. Chceme iný prístup. Budeme sa snažiť o to, aby bol hokejový zápas spoločenskou udalosťou, na ktorú sa ľudia neprídu vybúriť a odventilovať svoje problémy či neúspechy, ale prídu si hru vychutnať a užiť, a tým načerpať novú energiu. Rovnako naším cieľom nie je zaťažovať fanúšikov zákulisnými problémami, ale umožniť im zabávať sa za každých okolností.“

Akým spôsobom plánujete vniesť kultúru na štadióny?
„Dôležité je vhodne nastaviť hodnoty – klubu, hráčov, fanúšikov. Samozrejme treba začať od seba, až keď sme vzorným príkladom, môžeme inšpirovať iných. Je potrebné, aby si fanúšikovia uvedomili, že so vstupenkou si nekupujú víťazstvo, ale zážitok z hry. Ak to vedia, nemajú potrebu správať sa agresívne, pokrikovať vulgarizmy a robiť zo štadióna miesto nevhodné pre mládež. Lebo práve mládež je naším veľkým potenciálom. A pokiaľ sa vráti na štadióny slušnosť, bude to vhodný priestor pre rodiny, deti a nárast tohto potenciálu nielen v hľadisku, ale aj na ľade.“
Nie je to jednoduchý cieľ, nakoľko hokej je o emóciách a tie sú pri zápasoch často silné.
„Súhlasím, šport vždy bol a aj ostane pri emóciách, čo je na jednej strane dobre. No vhodnými príkladmi sa nám snáď podarí nie poučovať, ale inšpirovať a spraviť z hokejových zápasov kultúrne podujatia s početnou účasťou veľkých i malých.“
Aké aktivity by mali byť tým impulzom, ktorý pritiahne fanúšikov na štadión?
„Dúfame, že aktívne vyplnenie prestávok počas zápasov umožní spestriť pobyt na štadióne a zároveň zabráni neželaným aktivitám obecenstva. Rovnako ako iné kluby extraligy posilňujú svoje mužstvá zámorskými hráčmi, aj HK Dukla Trenčín sa bude usilovať priniesť spestrenie zápasov aj v tomto smere, pre zatraktívnenie hry a zlepšenie kulisy. Veríme, že akcie a eventy mimo ľadu a zápasov pritiahnu starých i nových nadšencov nielen hokeja. A práve tu vidím veľký priestor na šírenie našich pozitívnych myšlienok a inšpirácií pre skultúrnenie tohto športu. So zaujímavým športovým podujatím začíname už 21.08. 2016 v OC Laugarício Trenčín , kam týmto pozývam všetkých priaznivcov hokeja aj ich rodinných príslušníkov.“

NOVÁ SEZÓNA DUKLY BUDE PLNÁ PREKVAPENÍ, PRVÁ VEĽKÁ AKCIA UŽ V AUGUSTE

V dnešnej dobe sú veľkou konkurenciou živých podujatí „neživé“ online sociálne siete, ktoré umožňujú prežívať takmer všetko, navyše práve v danom momente a kdekoľvek, bez nutnosti zakúpenia vstupenky či mrznutia na štadióne, teda vystúpenia z akejsi zóny komfortu. Poznáte možnosti ako prelomiť bariéru klikania myšou či rolovania na obrazovke a vtiahnuť ľudí do reálneho deja?
„Online prostredie je dobrý sluha, ale zlý pán. Na jednej strane šírenie správ nikdy nebolo také rýchle, cielené a efektívne ako dnes, na strane druhej šíriť možno len informácie, nie pravé zážitky či spomínané emócie. A na to dnešná mládež zabúda, respektíve ten pocit ešte nepoznala. Pokiaľ niekto chce zažiť skutočnú hokejovú atmosféru, mimo štadióna ju nikdy nezažije. A to je to „takmer“ – na sociálnych sieťach môžete prežiť takmer všetko, no nikdy to nebude mať taký náboj ako v realite. A práve preto by sme chceli apelovať na mladých, ktorým chceme dopriať tento silný zážitok, ktorý sme my ako mládež mali oveľa intenzívnejší práve vďaka neexistencii spomínaných online liniek a ľahšieho vystúpenia z dnes toľko spomínanej komfortnej zóny.“
Dôležité je zostať s fanúšikmi neustále, aj mimo webu a mimo ľadu. Ako to chcete dosiahnuť?
„Nakoľko chceme byť k fanúšikom stále bližšie, pripravujeme aj menšie či väčšie fan suveníry, ktoré budú k dostaniu v kamennej predajni fan shopu v MAGNUS CENTER po celý týždeň od 10:00 – 18:00, počas hokejových zápasov priamo na zimnom štadióne . Práve spomínaný fan shop by mal byť akýmsi prostredníkom medzi vedením klubu, hráčmi a fanúšikmi, nakoľko práve tu okrem suvenírov , zakúpenia si pernamentiek a lístkov na zápasy môžu zanechať svoje podnety, návrhy a postrehy týkajúce sa zápasov a súvisiacich aktivít.“
Zaznamenali sme už aj nové symboly klubu zastupujúce vizuálne promo. Môžete nám ich priblížiť?
„Nový maskot HK Dukla Trenčín slávi len niekoľko týždňov, no začína sa etablovať celkom dobre nielen na ľade. Dukla Trenčín bude po outfitovej stránke zastupovaná celosvetovo uznávanou značkou CCM, ktorá zastreší dresy, rovnako ako vychádzkové oblečenie hráčov. A novinky budú samozrejme aj pre fanúšikov v už spomínanom fan shope.“

HK Dukla Trenčín žije zo sponzorstva, dotácií a vstupného. Dokážete z týchto príjmov dosiahnuť, čo ste si predsavzali?

Je faktom, že klub nepredáva hráčov, nakoľko títo sú voľní a môžu kluby po vypršaní zmlúv meniť. To je dosť veľký rozdiel oproti fungovaniu iných športových odvetví , napríklad futbalových klubov, kde sú tým pádom ich prostriedky neporovnateľne vyššie. No nechcem sa hneď na úvod odvolávať na finančné problémy, hoci ich vyriešenie by klubu pomohlo v mnohých veciach. Pokúsime sa bojovať s dostupnými zbraňami a verím, že trenčianskym hokejovým bojovníkom sa to podarí.“